top of page

Pressure Canning NL Community

Öffentlich·767 Canner

Kristallen in jam?

Ik heb vorige week een poging gedaan om van mijn druivensap gelei te maken mbv BioVegan Konfitura. Helaas had ik niet voldoende van dit spul voor de hoeveelheid sap en is de gelei te vloeibaar gebleven.


Vandaag wil ik een nieuwe poging wagen en de jam opnieuw aan de kook brengen en een extra zakje Konfitura toevoegen. Alleen zie ik nu ik een van de potjes heb opengemaakt dat er vreemde kristallen inzitten. Iemand enig idee hoe dat kan?


Van jam maken heb ik duidelijk nog geen kaas gegeten 🤔


173 Ansichten
Unknown member
Sep 14, 2025

Ik denk door verkeerde verhoudingen waardoor het kristaliseert .. wellicht te veel suiker gebruikt .. enof mssn toch niet goed opgelost ..

Koolrabi

Ik heb een vraagje.

Weet iemand of ik koolrabi kan pressure cannen.

En wat de tijden zijn ?

171 Ansichten
Unknown member
Sep 13, 2025

Ik lees dat kolen niet in PC kunnen omdat het papperig wordt, smakeloos, verkleurt en zuur kan worden .. er wordt aangeraden om koolsoorten te blanceren en dan in de vriezen ..

Ik heb deze week voor ‘t eerst de pressure canner uitgeprobeerd.

Leuk om te doen. Ik hou 2 vragen.

1- De drukmeter bleef de hele tijd op 8,5 hangen terwijl het gewichtje draaide, stevig bewoog. Ik heb begrepen dat als het gewichtje z’n werk doet, dat de druk dan oké is. Klopt dat? En, moet ik nog iets doen om de drukmeter wel op min 10 psi te krijgen?

2- De spercieboontjes (500ml) had ik tot 2,5 cm onder de rand met water gevuld. Ze zij pn uit de canmate gekomen met het vocht op halfvol of lager. (Zie foto)Is dat wel oké? Kan ik zo lang bewaren?

Dank alvast voor jullie hulp!


189 Ansichten
vantongerentamara
vantongerentamara
Sep 11, 2025

Hoi hoi. Ja Lisa zegt dat de helft vocht of eronder niet meer kan bewaard worden. Beter in de koelkast zetten en deze week opeten. Betreft de pot, het is een weckpot en geen masonjar met deksel en draaideksel. Ik heb d8 ik in een YouTube filmpje van Lisa gezien dat het wel kan maar dan moet je ook meer klemmen erop zetten omdat de druk in de pan opbouwt, dat is anders dan in een weckketel.

Augurken pressure cannen

Ik zou graag verse augurken pressure cannen maar dan zoet zuur .

Kan iemand me vertellen hoe ik dit best doe (recept?)

Alvast hartelijk dank ☺️

170 Ansichten
Marc
Sep 11, 2025

Conserveren in zuur is voldoende. Niet cannen

Kundendienst

Kontakt

info@Pressurecanning.nl

Bestellen und liefern

Zahlen

Retournieren

Garantie & reparatur

Pressure Canning Products

Genieweg 6

3641 RH Mijdrecht

  • Instagram
  • Facebook
  • Youtube

Geschäftsbedingungen

Datenschutzrichtlinie

Handelskammernummer: 91190312

Umsatzsteuer-Identifikationsnummer: NL865577286.B01

.

.

bottom of page