top of page

Pressure Canning NL Community

Openbaar·386 Canner

Goedemiddag Iedereen,

Mijn naam is Anne, en wat leuk dat deze community in het leven geroepen is. Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met inmaken en daarna ook PC. Ik had een flinke verzameling Vegla potten gekregen en kwam daarna erachter dat de rubberen ringen niet meer gemaakt werden. Maar via via toch nog wat nieuwe kunnen bemachtigen en bonen gecanned zoals je hieronder ziet.

Nu vroeg ik me alleen af of dit wel goed is gegaan. Dit aangezien er best een sterke rubber geur achter bleef in de canner. Ik had wel gelezen dat Weck potten wel gebruikt kunnen worden, en ging ervanuit dat deze Vegla potten dan eigenlijk hetzelfde zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ook zag ik nadien dat de bonen niet overal meer helemaal onder het vocht stonden, is het dan mislukt of?

Heel erg bedankt alvast voor de reacties!

Lisa Moll
Lisa Moll
Jul 31, 2024

Als de pot vacuum is is het proces helemaal goed gegaan. Een beetje vocht verliezen is trouwens ook niet erg zolang ie naar meer dan de helft van het vocht over hebt gehouden in de pot.

Wat betreft het rubber zou het geen probleem moeten zijn want dat is allemaal voedselveilig gemaakt.

bottom of page