Boter pressure cannen
UPDATE;
Gelukt, ik heb vele you tube filmpjes gekeken en wat ik passend vond in een 'recept' voor mezelf geflanst. Geen ghee gemaakt en gekozen voor veilig verwerken van boter in de PC. Vooral Riverside Homestead Life boter cannen, gevolgd. Maar ik heb de boter niet in de koelkast gedaan om het proces versneld te laten afkoelen.
Ik heb de pints boter 65 min. op mijn psi gedaan met een paar pints kipkluifjes. Hotpack, boter op zeer laag vuur vloeibaar maken. tot 3cm onder de rand vullen. Het is een hele klus, want na het cannen zeker 3 uur lang om het kwartier voorzichtig geschud tot het weer een constante massa werd.
Er was een goedkope aanbieding van roomboter. Nu heb ik gezien dat dit ook in de pressure canner kan op YouTube.
Is er iemand in deze groep die dit al eens heeft geprobeerd en die zijn/haar ervaring wil delen?
Let op dit is rebel canning, want het is niet fda [ball] goed gekeurd.
Alvast dank.
Groet Emmy
Hoi Emmy, ik maak van roomboter geklaarde boter en dat heb ik een jaar lang bewaard in glazen of stenen potten. Ik doe dat ieder jaar weer en heb steeds een nieuwe voorraad voor mijn oude weer op is. Ik heb de link van de video daarover ook toegevoegd. Succes.
https://www.youtube.com/watch?v=bjSc2cI7emc&t=2s