Heel simpel: kippendij (of -filet)
Als ik bedenk hoe vaak ik kippenvlees (dij of filet) gebruik per week dan is het altijd in huis hebben van een flinke voorraad niet meer dan logisch.
Ik heb dan ook vaak het nodige in de vriezer liggen maar dat is niet altijd even handig. Gelukkig is het cannen van kip super eenvoudig!
Snij de rauwe kippendijen of -filet in grove stukken, stop ze in de potten, rand afvegen met water+azijn, deksel erop en 75 minuten (pints) in de pressure canner en klaar! De kip is gaar en hoeft dus alleen maar opgewarmd te worden als je hem toevoegt aan een maaltijd.
78 Views

Ik dacht dus precies hetzelfde en heb de laatste dagen raw pack kip gecand.
Ik heb een beetje geëxperimenteerd: kipfilet vs kippendij en au naturel vs uitgelekte in kecap gemarineerde kip.
Ik weet niet wat ik fout doe maar ik heb telkens dat 1 vd 3 of 1 vd 4 potten niet vacuüm trekt. Ik veeg de rand af met een doekje met wat azijn, geen siphoning, netje laten afkoelen en steeds 10 min. tussen de afkoelings stappen nadat de druk eraf was. Geen idee wat ik fout doe. Misschien toch iets te strak dichtgedraaid 🤔
Ideeën wat je met de kip kunt doen zijn ook welkom. Één pot die niet geseald was al gebruikt voor een broodje pulled chicken en de kip is ook handig als je snel risolles wilt maken, maar ben zeker ook benieuwd naar andere lekkere recepten 🤤