top of page

Pressure Canning NL Community

Openbaar·767 Canner

Stoofpeertjes

Ik vroeg mij af of jullie wel eens stoofpeertjes in de PC hebben verwerkt en wat jullie favoriete recept is?

Vandaag het recept van Lisa (Boerderij in een rijtjeshuis) gevolgd met suiker en met cassis siroop. De peren ( Saint Remy stoofperen) in stukjes en in kwarten verwerkt. En 10 min in de PC.

https://m.youtube.com/watch?v=3hdN0ZZQ9uk

Vanavond geproefd, de peren in siroop hadden de voorkeur en tevens degene in stukjes. De kwarten waren gek genoeg veel te zacht in vergelijking met de stukjes.

De peren waren alleen nog wel waterig.

De volgende poging dacht ik om potjes te bereiden met bessensap en andere met glühwein en eventueel met kaneel etc. En de PC uit te zetten direct nadat deze op druk is.

182 weergaven
Mariska Post
Mariska Post
2025. szept. 21.

Je kunt stoofperen gewoon inmaken. Je kookt ze zoals jij ze lekker vindt en doet ze heet in potten met een schroefdeksel. Voordeel is dat je dan precies weet dat ze goed zijn. Je kunt ook tussendoor proeven. Fruit kun je inmaken. Op de kop zetten is niet verstandig omdat de coating van de deksels dan aangetast wordt. Deze coating is anders dan de coating van vroeger. De deksels ploppen vanzelf.

bottom of page