Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee maar heb nog nooit iets geplaatst, wil me daarom eerst even voorstellen. Ik ben dus Karin en woon in de kop van NH. We hebben een redelijke moestuin waar we heel veel uit eten, nu ook nog elke dag. We vriezen in en het lijkt ons een mooie aanvulling om ook diverse groente te pressure cannen, en zo kwamen we bij Lisa terecht en hebben bij haar de Canmate gekocht. Dit was nadat de boontjes al in de vriezer lagen dus heb eigenlijk alleen nog maar bouillon gecanned ;-) Maar er staan nog een paar mooie rode kolen op de tuin dus ik dacht die kan ik ipv invriezen wel cannen. Ik heb al wat rond gesnuffeld op het internet maar kwam er niet echt uit. Wat is beter, de kool eerst bereiden zoals ik altijd doe en dan cannen, of de kool rauw in de potten dan dan cannen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, dan hoor ik dat heel graag. Alvast bedankt! Groet, Karin
top of page
Pressure Canning NL Community
Openbaar·342 Canner
Canner
bottom of page
Hoi Karin, leuk dat je ook in de community bent gekomen, kool heb ik nog niet in de pressure canner gehad, ik zie dat er al mooie tips en een recept is gedeeld hier. Lisa heeft ook een heel handige tool met een flink aantal recepten erin verwerkt vanuit het Amerikaans naar onze Nederlandse situatie, ik heb het zelf ook aangeschaft. Misschien ook iets voor jou https://www.boerderijineenrijtjeshuis.nl/product-page/receptenbundel-pressure-cannen