Hallo allemaal
Vandaag voor het eerst rode bieten in de pc.
In het recepten boek van boerderij in rijtjeshuis staat dat je na het koken na de schil te hebben verwijderd je de bieten in de potten moet doen maar 2 dagen geleden waren ze al gekookt want was te moe om daarna nog in de pc te doen. Ik weet niet of het met de raw pack methode kan maar toen ik ze uit de canmate haalde waren paar potten bijna tot de helft van de pot aan vocht verloren. Is dat erg? Ik heb hierin geen verstand want dat heb ik nog niet mee gemaakt met andere groenten.
Aan de foto zie je tot waar het vocht zit.

Wie heeft hier er verstand van en wilt mij helpen met de 2 vragen
Alvast bedankt
177 weergaven

Hoi Tamara, ik heb even in mijn Amerikaanse handleiding gekeken voor het pressure cannen van groente maar voor bieten heb ik alleen hotpack staan, misschien is het vanwege het vel van de biet wat je eraf haalt voordat je het in de potten doet, dat gaat er eenvoudig af als je de bieten eerste kookt. Ik weet niet of het dan ook via coldpack kan, maar in principe zou je de bieten even opnieuw warm kunnen maken en dan in de potten doen en dan cannen. Dat het vocht eruit is gebeurd weleens meer, de helft van het vocht zit nog in je pot, dat is okay. Zolang je pot goed vacuüm blijft is er geen probleem. De bieten die boven het vocht uitstaan kunnen op termijn wel wat verkleuren t.o.v. degenen die wel in het vocht staan. Maar je kunt het gewoon nog eten.