top of page

Pressure Canning NL Community

Openbaar·342 Canner

Hoi allemaal,

Voor mij is alles nieuw. Ik heb de meeste filmpjes gezien, maar begrijp toch nog iets niet goed. Men kan bv geen dikke erwtensoep cannen, ok te dik, akkoord. Maar dan zie ik recepten van bv kip curry, en dat kan dan gewoon? Lijkt mij qua vastheid zeker niet anders dan die erwtensoep, maar waarom kan dat dan wel en die soep weer niet? Wat mis ik hier? Is er ergens een overzicht van wat wel en wat niet kan?

Alvast danke voor de feedback ☺️

Ik begrijp dat het onduidelijk is allemaal als je nieuw bent, wat veilig is om te pressure cannen en wat niet. De informatie komt voornamelijk uit de richtlijnen van het Amerikaanse usda en van sommige voeding is gewoon niet bekend hoe je dat veilig kunt doen. Wel is bekend dat pompoen in puree niet veilig is omdat het van binnen niet heet genoeg wordt om botulisme uit te sluiten, daarom verwerk je die in blokjes. Van tomaten puree zijn die gegevens wel weer bekend en daarom wordt die wel in een puree verwerkt. Wat ik als tip heb meegekregen vanuit een Amerikaanse school voor traditionele vaardigheden is dat je niet zomaar recepten van iemand moet overnemen, maar altijd op let of die persoon ook over veiligheid spreekt en weet waarmee hij/zij bezig is. Ik zou je aanraden omdat je nieuw bent het bij het veilige te houden, je kunt altijd als je de pot gaat open maken je gerecht nog verder aanvullen en tot een puree maken of een dikkere saus inkoken. Lisa heeft op haar website een beknopte recepten bundel gebaseerd op de Amerikaanse veiligheidsnormen, is een handige tool. Mocht je die nog niet hebben doe ik de link hieronder. Verder is ze druk bezig met het maken van een uitgebreidere receptenbundel en die zal t.z.t. ook op de pressure can website verschijnen. Voor zover ik Lisa ken, zoekt zij echt grondig dingen uit, en ze kan ook de achtergrond informatie geven van wat veilig is en waarom. Ik hoop dat ik je vragen zo een beetje heb kunnen beantwoorden. Veel succes met je pressure can avontuur. https://www.boerderijineenrijtjeshuis.nl/product-page/receptenbundel-pressure-cannen

Edited
bottom of page