Kun je TO deksels gebruiken in een PC dit ivm de warmte die de pan gaat krijgen van hoger dan 100 graden.
Hoi ik ben me aan het verdiepen in PC, daarbij aan het kijken welke potten en deksels ik kan gaan gebruiken.
Ik lees bv op een site van TO deksels geschikt zijn tot uiterlijk 95 graden.
Bij PC gaat de kooktemperatuur tot boven de 100 graden.
Ik lees bij meerdere posten dat je ook hakpotten gebruikt, welke deksels gebruiken jullie dan?
Hoor graag van jullie 😊
187 weergaven

Ik vraag iedereen intacte deksels van mayo, fruit, groenten bokalen te sparen. Allerlei verschillende maten. Bokalen herbruikbaar gaag langer mee dan de deksels. En ik kan niet altijd de juiste maat nieuwe bij aankoop vinden. Nog nooit een herbruikte bokaal gebarsten in de PC ook geen hergebruikte potten. Je moet er steeds opletten dat de bokalen ongeveer dezelfde temp hebben als het water in de PC als je deze erin zet.
Ik gebruik alle soorten Mason jars, met beugels of clips en herbruikbaar. En ja af en toe is er eentje niet vacuüm maar dat gebeurt bij alle soorten wel een keertje, ook bij de Mason jars of beugel...bokalen. Dan eten we die in de eerste dagen alweer leeg. Je moet toch alle dagen eten, dus niet echt verloren.
Veel succes in je zoektocht naar wat voor jouw best werkt.
Groetjes Liesbeth