top of page

Pressure Canning NL Community

Openbaar·662 Canner

Verse PASTAsaus met gehakt

1 kg gehakt (rund vd Turkse slager)

2.5 kg trostomaten ontveld

• (incl vocht wat loslaat tijdens het koken)

3 á 4 laurier blaadjes

3 flinke zoete uien

3 flinke tenen knoflook

0.5 bos bleekselderij

450 gr wortel

190 gr tomatenpuree

1 fles pasata

5 x 2 blokjes bouillon (naar smaak)

Peper & Zout

Oregano & Basilicum

• Kruiden naar smaak

Tomaten ontvellen en in blokjes met laurier opzetten in hoge soeppan, tomaten zullen vocht loslaten dit wat laten pruttelen totdat t wat is ingekookt ..

Gehakt goed aanbakken in wat olie in een braadpan en rullen op hoog vuur (dit geeft smaak) .. als het gaar is uit de pan nemen en even wegzetten ..

Knoflook Uien Wortel Selderij klein snijden dit aanfruiten in de pan vh gehakt met scheutje olie ..

Voeg tomatenpuree, kruiden en bouillonblokjes toe en bak paar minuten mee ..

Voeg de verse tomaten toe incl het vocht en roer goed door .. giet er de fles pasata bij en proef of het op smaak is .. voeg eventueel kruiden bouillon en peper bij ..

• Zout toevoegen naar eigen inzicht, zelf voeg ik vrijwel nooit zout toe .. bedenk dat je, indien je zout gebruikt je de juiste gebruikt) ..

Voeg het gehakt bij het groente mengsel ..

Alles lekker lang laten pruttelen (af en toe goed doorroeren) .. Zelf laat ik het enkele uren op het fornuis pruttelen zodat het lekker op smaakt komt .. Uiteindelijk heb je ongeveer 4.5 ltr verse pastasaus met gehaktn

Ik doe het in warme quart jars v 90 min .. Het kan uiteraard ook in de pint jars dan hoeven ze maar 75 min in de PC ..

277 weergaven
Claudia
Claudia
Jun 27
ree

4 quarts pastasaus van verse tomaten net uit de PC .. 2 zijn al gepopt .. heb de ringen wat aangedraaid, zaten aardig los .. 3de popt net dicht 😍 ..

bottom of page